آیا زمستان عربی فرا رسیده؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
آیا زمستان عربی فرا رسیده؟
نوشته شده در جمعه 7 مهر 1391
بازدید : 654
نویسنده : حسین

در پی اعتراضات گسترده مردم کشورهای عربی به فیلم موهن درباره پیامبر اسلام و گسترش این اعتراضات دراین کشورها که منجر به کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی و به آتش کشیدن شدن برخی سفارتخانه های آمریکا و کشورهای اروپایی در خاورمیانه شده، این سوال برای تحلیلگران غربی به وجود آمده که آیا بهار عربی به پایان رسیده و زمستان عربی آغاز شده است؟

در اینجا تفاوت بین مفهوم بهارعربی از منظر کشورهای غربی و بیداری اسلامی در کشورهای منطقه از جمله ایران آشکار می شود.

به گزارش افکارنیوز؛ بهار عربی در نظر کشورهای غربی، سرنگونی پادشاهان دیکتاتور و رئیس جمهورهای مادام العمر بعضی از کشورهای منطقه و برقراری دموکراسی در این کشورها بوده است.

دموکراسی مدنظر غربی ها همان دموکراسی است که منافع آن ها را تامین کند؛ جامعه ای سکولار و دینی سازش پذیر و مذهبی بی تفاوت که بتواند هم زیستی مسالمت آمیز به ارمغان بیاورد و در صورت تعارض منافع وطن و منافع غرب، دموکراسی، غرب را به عنوان برنده بازی معرفی خواهد کرد.

اما بهار عربی در نظر ایران، همان بیداری اسلامی است که به کرات از صحبتهای مسئولین ایرانی شنیده شده است.

این بهار سرآغاز زنده شدن اسلام و احیای دستورات و عدالت اجتماعی اسلامی و در یک کلام جاری شدن اسلام در زندگی فردی و اجتماعی شهروندان کشورهای منطقه است.

بهار عربی آنطور که غربی ها گمان می کردند اصلا رخ نداده است که زمستانش برسد.

بوی بهاری که در کشورهای عربی به مشام می رسید، بیداری اسلامی بود که همچنان ادامه دارد و نتایج آن هر روز بیشتر هویدا و آشکار می شود.

این تفاوت پس از انتشار اخباری درباره ساخت و پخش فیلم موهن و توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام آشکار شد.

توهین به پیامبر اسلام موجب شد تا کشورهای منطقه نسبت به پیامبر خود تعصب و حساسیت زیادی داشته و احساسات خود را بروز دهند و اعتراضات گسترده ای به راه اندازند.

همین امر موجب ناامیدی غربی ها شد؛ به گونه ای که هیلاری کلینتون در مراسمی که برای بزرگداشت کشته شدگان امریکایی در لیبی برگزار شد گفت: مردم مصر، لیبی، یمن و تونس حکومت ظالمانه دیکتاتورها را با حکومت ظالمانه انبوه مردم عصبانی معامله نکرده اند.

از دید خانم کلینتون جمعیتی معترض نسبت به هتاکی به مقدسات بسیار خطرناک تر از یک دیکتاتور است.

آسوشیتدپرس با اذعان به این نکته نوشته: به استثنای معمر قذافی که انسانی نامتعادل بود بقیه دیکتاتورهای منطقه در زمانی که در قدرت بودند عناصر قابل اعتمادی از نظر آمریکا بودند و آمریکا هیچ وقت مشکلی با این دولت ها نداشته و این دولت ها حافظ منافع آمریکا در بین ملت خود بودند.

به نظر می رسد آمریکا با ناامید شدن از این انقلاب ها به دنبال بهانه هایی برای ضربه زدن و ایجاد انحراف در این انقلاب ها باشد و از ابزارهایی مانند حقوق بشر برای رسیدن به مقاصد خود استفاده کند.

بیداری اسلامی روز به روز ابعاد گسترده تری از خود نشان می دهد و لذا آمریکا و هم پیمانانش در آینده ای نزدیک شاهد برافراشته شدن پرچم اسلام در جهان و قدرتمندشدن کشورهای اسلامی در جهان خواهند بود.

مجتبی خانیان ایران منطقه جنگ

منتشر شده در: افکارنیوز




:: موضوعات مرتبط: سیاست , ,
:: برچسب‌ها: زمستان عربی , بهارعربی ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: